Suceava, România

Donații de 2 milioane de euro în campania “1cm de autostradă: Cu toții în linia întâi“ – Un spital, un camion de terapie intensiva și echipamente medicale

0.00  Suma primita
0 Donatii
0 zile ramase
Progres:
0.0%
Necesar: 0.00 
The campaign is successful.
14 Campaigns | 0 Loved campaigns

Informatii campanie

La 30 martie 2020 Suceava și opt localități învecinate au devenit primele localități închise din România din cauza epidemiei de coronavirus care făcea pe zi ce trece tot mai multe victime. Curând, locurile la ATI au început să se împuținează, spitalele să se aglomereze și medicii să devină epuizați. Spitalul Județean Suceava era cel mai mare focar de COVID-19 din țară și se confrunta atunci cu o criză de echipamente medicale de protecție, dezinfectanți, combinezoane, măști și chiar medicamente.

Ștefan Mandachi, prin intermediul Fundației Mama Jeni, și împreună cu Crucea Roșie Suceava a desfășurat campania “1cm de autostradă: Cu toții în linia întâi“ prin care s-au obținut prin donații suma de 1.5 milioane de euro – cea mai mare sumă strânsă de o persoană fizică în pandemie. Cu tot cu serviciile și bunurile strânse, suma totală s-a ridicat la 2 milioane de euro

 

Peste 33 de mii de donatori de pe toate continentele 

Campania a constat în “vânzarea” centimetru cu centimetru a bucății de autostradă construită de Ștefan Mandachi. Banii au fost gestionați de Crucea Roșie Suceava care a achiziționat echipamente și materiale de protecție pentru spitalele din județul Suceava.

Astfel, s-au achiziționat 20 de ventilatoare pentru ATI, 15 concentratoare de oxigen, combinezoane, cizme și căști de protecție și gel dezinfectant.

Donatorii au primit un certificat de proprietate, iar numele lor vor rămâne pentru totdeauna scris pe zidurile spitalului care se va construi. 

 

Un camion de terapie intensivă și zeci de vieți salvate

În urma donațiilor a fost achiziționat un camion, complet dotat și utilat pentru a funcționa ca o unitate de terapie intensivă mobilă. Camionul are 12 paturi pentru terapie intensivă și a fost achiziționat din Turcia. În cadrul campaniei au fost 33.219 de donatori, cele mai mari contribuții venind din partea companiei Unilever, 270.000 de euro și a omului de afaceri sucevean Vasile Armenean, 50.000 de euro. Ștefan Mandachi a spus că el personal a donat 60.000 de lei, fiind cea mai mare contribuție a unei persoane fizice.